maanantai 10. maaliskuuta 2014

Mietintöjä terveellisestä elämäntavasta


Mä oon tässä nyt jonkun aikaa jo miettinyt, että tää elämäntapa on niin mun juttu. En kaipaa edes mitään sokerihiilarimättöruokaa elämääni. Joten miksen sitten jättäisi niitä oikeasti taakseni ja ottaisin yksinkertaisesti itseäni niskasta kiinni, ja kylässä sanon että ei sovi ruokavaliooni, en pysty syömään. Olis kyllä kätevää kun olis joku "parempi" syy kuin että en halua. Minusta se on juuri samaa kastia kuin olisi allerginen, eli ei silloin syödä, mutta joidenkin mielestä se tarkoittaa sitä, että pitää alkaa ylipuhumaan! Huoh..

Mä oon itseasiassa ottanut herkut lähes jokapäiväiseen ruokavaliooni, mutta ne on kaikki terveellisiä, ja ne sisältävät vain kropalle hyvää tekeviä ainesosia. Raakasuklaata 1-2 palaa kahvin/teen kera, ihanuus! Tai vaihtoehtoisesti raakakakkua. Tein just viikonloppuna raakasuklaabrowniekakun, jotain ihan mieletöntä btw! ;) Tai hedelmäsmoothie, "jäätelö" tehtynä esim banaanista, pähkinävoista ja kreikkalaisesta jogurtista (ja tästä on niin helppo tehdä muunnelmia) jne jne… Herkkuja hyvällä omalla tunnolla! 

Mä en nää mitään syytä, miksi kaipaisin mitään entisiä herkkuja. Niille lähes kaikille löytyy hurjan paljon terveellisemmätkin vaihtoehdot, jotka on myös linjoille helliä. Ainoa huono puoli minkä keksin, on se, että hintavampaahan tälläisten leipominen (eli blenderissä sekaisin laittaminen yleensä :D) on, mutta aika pieni juttu siihen nähden miten paljon puhtaammat mun sisuskaluni nykyään on!
















Meillä oli perjantaina lapsivapaa ilta ja yö, jota juhlimme tortilloilla. Uskomattoman helppo ja herkullinen ruoka, eikä kyllä yhtään epäterveellinen! Täysjyvää itselleni ja kaikkia vihanneksia järkky kasa ja vatsaa kohti :P



Lauantaina oli naistenpäivä, ja ei. En saanut kukkia mieheltäni, vaan tuntemattomalta vanhemmalta mieheltä lähikaupassa :) Lämmitti kyllä aika mukavasti mieltä!




Pojan kaverisynttäritkin juhlittu! (Äiti huokaisee helpotuksesta ;))



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti