sunnuntai 30. maaliskuuta 2014

Hei hei gluteiini!


Mä oo  nyt tehnyt sen päätöksen. Jätän gluteiinin mun ruokavaliostani. Mun mahani voisi ihanista ilmavaivoista (yök!) sekä välillä mahakivuista päätellen voida paremminkin, joten tää on vähänniinkuin nyt testi jos gluteiinittomasta ruokavaliosta olisi siihen apua. Verikoehan mulla aikanaan on otettu, eikä siinä näkynyt mitään. 

Tässä ei kovin suurta muutosta kuitenkaan nyt mulle tule, suurin on aamupala kun ruisleipä jää pois. 

Mitää  aikaa en ole suunnitellut tälle kokeilulle, niin ajattelin että jonkin ajan kuluttua kokeilen mitä tapahtuu jos syönkin vehnää. Ihan mielenkiintoista! 


Anyway, huomenna alkaa siis tää testi ja hyvillä mielin olen ajatuksesta! Ei välttämättä olisi maailmanloppu elää ilman gluteiinia. Ainakin hyvä sanoa miksi kieltäytyä herkuista mummuloissa! ;)

Olen muuten alkanut kevään myötä lisäämään näitä ihania kävelylenkkejä. Selkä on kipeä, mutta ei mulla kiire ole mennä, ja voin käydä pienillä lenkeillä monta kertaa päivässä! Naapuritkaan ei ihmettele kun menee välillä lasten kanssa, ja välillä koiran. Välillä molempien ja joskus vaikka yksin! Okei, yksin ei tuu kyllä mentyä, kun tuo pentu pissaa lattialle jo tunninkin päästä edellisestä pissatuksesta, jos sitä ei vie ulos.



Tein raakasuklaatryffeleitä! Ihan mielettömiä. Nää vaatii jo itsekuria, ettei syö itse ihan kaikkia yhdellä istumalla :D Ohje on edelleen sieltä samalta sivustolta mitä oon kehunut nyt jatkuvasti, yhdellä pienellä muokkauksella. Eli tässä;


Palloihin: 

2dl jauhettuja manteleita
1/2dl kookoshiutaleita
3/4dl whey proteiinijauhoja 
3/4dl raakakaakaojauhoja
6 tuoretta taatelia
4rkl hunajaa
1tl kookosöljyä

Sekoita ainekset blenderissä. Kun ainekset sulautuvat yhteen puristaessa kädessä, taikina on valmis.
Pyörittele pieniksi palloiksi ja laita pakkaseen 1/2 tunniksi.

suklaa kuorrute:

2rkl kookosöljyä 
1rkl kookosvoita
1rkl hunajaa
1rkl raakakaakaojauhetta

Sulata ainekset vesihauteessa ja sekoita tasaiseksi. Sekoita pallot kulhossa niin, että ovat hyvin joka puolelta suklaassa.
Pyöritrele pallot vielä käsissä, että suklaa leviää tasaisesti ja laita pallot takaisin  pakkaseen vielä 1/2 tunnin ajaksi. 

Säilytä pakkasessa tai jääkaapissa.

Nauti! ♡









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti